24 Mar 2015

ÇOCUKLUK ENSTANTANELERİ

Her büyümüş bireyin geçmişinde barındırdığı bir isim alay konusu vardır.

Benim adım Burçak. Buradan bakınca normal geliyor ama aklınıza gelen ilk şeylerden birinin de 'Eti Burçak' ya da 'Burçak Tarlası Türküsü' olduğunu biliyorum. Alınmam söyleyin :)

Yıllarca bu sözleri duydum ben -ki hala da duyuyorum. ilkokulda sürekli ''Eti Burçak'' diye dalga geçerlerdi benimle. Öyleki bir gün sınıftaki bir çocuğu çok kötü itmiştim oda beni kovalamaya başladığı için kaçıp sığındığım Öğretmenler Tuvaleti'nden ders zili çalana kadar çıkamamıştım. Oda dalga geçmeseymiş. Hep düşünürdüm büyüyünce ismimi kesin değiştireceğim diye. ''Bir 18 olayım yeter. Ne koysam acaba? Gül mü olsa, Ebru mu olsa yoksa Bahar mı olsa?'' bunları düşüne düşüne zaman geçti liseye geldim. Tabi ki isim dalgaları miadını doldurmuş oldu. Bu sefer ismimi sevmeye başladım. Kendimle özdeşleştirmem biraz zaman aldı ama ismim ve beni ayrılmaz bir bütün olarak kabul ettim. Sonuçta yıllarca Burçak diye seslendiler bana başka bir isim söylediklerinde dönüp bakmazdım bile.
Şimdi ise 26 yaşımdayım. Tanışma faslında hala ''aa Burçak Tarlası diye bir türkü vardı dimi?'' diyorlar. Evet, var, severim diyorum. Onlar espiri farzetselerde, bir düşünseler kaç yıldır aynı anı yaşadığımı :))

Aranızda bu konuda muzdarip olan birileri var mı? Kimi insan çok takıyor bu isim meselesine. Peki siz?


1 yorum:

  1. Ben de ismimden çok çektim yıllarca:) ismim çisem çiş diye dalga geçeni mi dersin yalnış okuyanı mı dersin her olayı yaşadım senn eti burçak yine iyi kalmış:) dalga geçen herkesi bende dilime dolardım sen çocuktan saklanmışsın ben çocuğu kafasını sıranın köşesine vurmuştum o da benim başımı aylar sonra duvara vurmuştu intikam böyle birşey gerçi :D ismim yüzünden çok kavga etmişliğim var ama şimdi düşünüp gülüyorum ddiğin gibi :)

    YanıtlaSil