21 Mar 2015

GÖZ RENGİNİ DEĞİŞTİRME

Hani çoğu kişi ister ya gözlerim yeşil ya da mavi olsun diye işte bu isteği karşılayan bir operasyon mevcut artık. Nedense genelde kendimizde olmayan şeyleri isteriz hep. Benim gözlerim ela, yeşil olsa fena olmaz diye düşünürüm ara ara; ama lens takmayı hiç istemedim. Müşfik Kenter'in bir sözü var ya ''Nedir gençlerdeki bu lens merakı? Gözler de sahte olduktan sonra, insan neye bakıp inanmalı..'' diye ben de buna inananlardanım.

Neyse gelelim konunun özüne. Göz renginden hoşlanmayanlar ve ya değiştirmek isteyenler için artık mümkün bu. ABD'de bir doktor kahverengi pigmentleri 20 saniyede ortadan kaldıran lazer ışını buluşu yapmış. Önce göz merceğinin bir fotoğrafı alınıp nerelerin ışına maruz kalacağı belirleniyor daha sonra bir kaç kez tekrarla bu belirlenen bölgeler ışınla vuruluyormuş.Şu an da hala deneme aşamasında olan buluşun sahibi Doktor, önce kadavralar üzerinde denemiş daha sonra canlı denekler ile deneyini sürdürüyormuş.

Televizyonda izlediğimde göze zarar vermiyor merceğin iç kısmına müdahale edilmiyor diyordu ama araştırdığım yazı kaynaklarda doktorlar yine de kalıcı görme hasarları bırakma olasılığının yüksek olduğunu söylüyor.

Ben doğallıktan yana biri olarak ve biraz da canımın tatlılığından sanırım, böyle bir şeyi kendim için düşünmem bile; ama göz renginden memnun olmayanlar varsa kaynaklara göre 2 yıla kadar iş ticari boyuta dönmüş olur.


2 yorum:

  1. Inanmiyorum teknoloni nelere kadir ya acikcasi bu gidisat beni korkutmuyor degil dogustan oldugumuz seyler bile degisebiliyor artik ama baska renk goz isteynler icin cok guzel bi bulus ben de ailemin diger uyeleri gibi yemyesil gozlerim olsun isterdim ela gozluyum yesile bakabiliyor ama hep yesil olsaydi fena olmazdi ayni senin gibi dusunuyorum:) ayrica o soz ne kadar guzelmis oyle kesinlikle ayni fikirdeyim gozler bile gercek olmadiktan sonra inanicak ne kalir ki:) Ellerine saglik cok bilgilendirici aydinlatici bi yazi olmus bayildim dogrusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de insanoğlunun kendinde olmayanı daha çok istemesiyle doğru orantılı gelişen teknolojiden korkmaya başladım.

      Sil