31 Mar 2015

KARANLIKTA GÖRMEK ARTIK MÜMKÜN!

Bilim insanları durmadan çalışıyor.



Amerikalı Bilim İnsanları denizin dibindeki karanlık bölgelerde yaşayan balıkların gözlerinden elde edilen, gece körlüğünün ve bazı kanserlerin tedavisinde kullanılan Chlorine6 adlı damlanın göze damlatıldığında, 1 saat kadar sonra zifiri karanlıkta nesnelerin daha rahat seçilmesini sağladığını ortaya çıkarmışlar.

İçine göze zarar vermeyen başka maddeler ilave edilerek kademeli olarak ilk önce 10 metre daha sonra 50 metreye kadar görüş sağlanmış.

Damlanın asıl yapılma ve kullanım alanı gece kurtarma operasyonları olacakmış. Fazla vakit geçmeden piyasaya sürüleceği iddia ediyor.

Damla göze herhangi bir zarar vermiyormuş; fakat retinanın aşırı ışık emmesi sebebiyle kapalı alanda güneş gözlüğü takmak gerekebilirmiş.

Ayrıntıları okumak isteyen olursa çalışma ile ilgili makale 'Science for the masses (Halk için bilim)' adlı sitede yer alıyor.


6 yorum:

  1. Bende okudum bu haberi gerçekten insanlık için çok ama çok faydalı bir buluş umarım en kısa zamanda bütün Dünya ülkelerinde satışa sunulur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum söyleminize. Umarım özellikle kurtarma operasyonu gibi amaçlandığı şekilde kullanılır.

      Sil
  2. Amaçlandığı şekilde kullanılır mı düşündürücü ama efsane buluş olmuş.en kısa zaman çıkartırlar umarım

    YanıtlaSil
  3. O damla damlatılınca gözler kedi gözü gibi parlıyor mu acaba. Buluş cidden yararlı zararı yoksa hele. Otobüslerde gece kitap okuyamamak sıkıntı oluyodu mesela o lambalı şeylerle rahat edemiyorum damlatıp öyle okuyabilirim bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parlama hakkında bir şey yazmamışlar ama gözün fazla ışık toplamasından dolayı hassasiyet olabilirmiş.

      Sil
  4. ayakkabı rengini değiştirmek gerçekten iyi bir geri dönüşüm. Uzun süredir giymediğim bir ayakkabım vardı kahverengi ve süet, rengini siyah olarak değiştirdim 10Tl kadar boya harcadım şimdi çok fazla giyiyorum.

    YanıtlaSil