16 Mar 2015

YOĞURT MAYASI

Merhabalar.. Bugün bir çok annenin süt alıp evde yapmayı tercih ettiği yoğurt mayalama işleminden konuşmak istiyorum.

Benim annem de yıllardır evde yoğurt mayalar. Kendisi olmasa alışkanlığını ben devam ettirip süt alıp mayalarım. Bu konunun bazen can sıkıcı tarafları olabiliyor. Evde maya kalmaması, komşuda bulamama gibi. Bakkal yoğurduyla mayalamak hem yoğurdu tatlı yapıyor hemde istenilen kıvamda tutmuyor, bilmem bu fikrime katılır mısınız ama yoğurt adeta sünüyor. İçine ne kadar bir fiske tuz ve birkaç damla limon damlatsakta yeterince iyi yoğurt elde ettiğimizi düşünmüyorum.


Birkaç hafta önce keşfettiğimiz toz yoğurt mayasını anlatmak isterim.



Kullananınız var mı bilmiyorum ama biz denemek amacıyla önce normal saf mayadan almıştık ve memnun kaldık. Tekrar almaya gittiğimizde bu prebiyotik olanını gördük ve tercihimizi bu yönde kullandık. 1 ile 3 litre arası sütü gerçekten çok güzel mayalıyor ve hem prebiyotik yoğurda kavuşuyorsunuz, hem tadı çok lezzetli oluyor. Biraz yoğurt sünüyor gibi oldu fakat üzerinde yazan litreyi biraz aşmıştık ondan olabilir düşüncesi içerisindeyim.

  • Kabızlığı rahatlatma
  • Bağırsak pH'sını düşürme
  • Bağırsak bakteriyel dengesini yenileme
  • Kan kolesterol seviyesini etkileme
  • Bağırsak kanseri riskini azaltma
  • Bağışıklık sistemi üstüne etkileri
  • Bebeklerde daha iyi bir bağırsak mikroflorası

6 yorum:

  1. Kesinlikle alıp denemek lazım biz genelde yazları yoğurt mayalıyoruz.bazen tutuyo bazen tutmuyo.bunu kesinlikle alıp denemeli ve yaz için bir kaç paket stok yapmalıyım :) sayende çok gzel bir ürün öğrenmiş olduk.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bence asıl teşekkürü alıp denediğinizde edeceksiniz :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bi fikir.Denemek lazım.Paylaştığınız için teşekkürler.Sizi takibe aldım.Bana da beklerim.:))
    http://elmasekerimm13.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Bilgilendiri bir post olmuş o yüzden teşekkür ederim , Benim annem şöyle yapıyor sütü kaynakttık dan sonra biraz ılıklaştığı zaman normal yoğurt ile mayalıyor işlemi gece yapıyor birde bir şey sarıyor kazana , sabah kalvaltıda kalıp gibi olmuş yoğurt yiyoruz yani tamamen doğal , her şeyin doğalı güzeldir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözlerin için :) Biz de normalde yoğurt ile mayalıyoruz ama bu aralar bu prebiyotik bu yoğurt kültürünü kullanıyoruz. Ben doğal olduğunu düşünüyorum ama tabiki herkes kendine en uygun olanı kullanmalı :)

      Sil