11 Nis 2015

AKM ARTVİN GÜNLERİ

Dün işten erken gelince gitmek istediğim Artvin günlerine gittim. Hep merak ettiğim, gidip görmek istediğim bir yerdir. Kpss tercihleri yaptığım zamanda yazdığım bir il olmuştur.

Gidenler bilir ana binanın dışına yöreye ait yemek çadırı kurulur. Burada o İl'e özgü lezzetler alabilir ya da hemen orada tadına bakabilirsiniz. Peynirler, yağlar, şuruplar, ballar satıştaydı. Ve sağolsunlar stand başındakiler hep bir şeyler ikram ediyorlar :)


Daha çok farklı yemek lezzetleri vardı özellikle et ürünleri ama buraya fotoğraf atıp insanın canını çektirmenin manası yok diye diğer fotoğraflara geçiyorum.

Dondurulmuş hayvanlar da vardı ama benim pek tasvip etmediğim bir olaydır. Onun yerine AKM bahçesindeki tosun'u görmeyi tercih ederim. Ama görmek isteyenler için fotoğrafları altta




İnsanlar el ele tutuşmuş horon tepiyorlardı. Yöresel kıyafetleri giymiş profesyonel olan kişilerde vardı ama herkesin girip öğrenmeye çalıştığı büyük halkayı izlemeyi daha çok sevdim :)


El emeği bir çok ürün  de vardı. Kimisi önceden yapılmış, kimisinin yapımı hala orada devam ediyordu.

Takılar da çoktu ama oraya özel olduğunu söyleyemem.Genelde her şehir tanıtımlarında orada bulunan takı türleri vardı.




Ankara'da olup gidip görmek isteyenler varsa 12 nisan son gün!




4 yorum:

  1. Tam babam ve annemlik bir yer ora ki zaten her etkinlik olduğunda giderler ben trabzon ve kastamonu günlerine gitmiştim.böyle yerlerde iştah açılıyor hep yemek yemek istiyorum :)
    Dondurulmuş hayvanlardan ürktüm:( niye donduruyorlar hayvanları aklım almıyor.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir ziyaret olmuş.Özellikle hamsilere bittim:)

    YanıtlaSil
  3. Çok keyifli bir tanıtım günü olmuş ,paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir tanıtım postu olmuş. Benim günler öncesinden tanıtım afişlerini görüp gitmeye niyetlendiğim ama bir türlü gidemediğim bir etkinlik. İnsan bu sayede memleketinin çeşitli yerlerini her şeyiyle bire bir görerek tanıma fırsatı buluyor. Bu arada izeyicin oldum müsadenle.

    YanıtlaSil