2 Nis 2015

AYVA REÇELİ

Merhabalar bugün annemle birlikte öğrendiğimiz ve hemen denediğimiz bir reçel tarifini sizinle paylaşmak istedim çünkü düdüklü tencerede ve o kadar kısa zamanda oluyor ki :) Bence çalışanlar bile bu reçeli yapmak isteyecek..

Malzemeler:
4 orta boy ayva
2 havuç
4 bardak toz şeker
1 portakalın suyu
1 tatlı kaşığı limon tuzu

Yapılışı:
Ayvalar ile havuçlar kabukları soyulup rendeleniyor, düdüklüye koyuluyor ve diğer malzemeler eklenip tahta bir kaşıkla karıştırılıyor. Bizim evde limon tuzu kalmamıştı bu yüzden 1 tatlı kaşığı kadar limon suyu koyduk.
Malzemeler karıştırıldıktan sonra düdüklünün ağzı kapatılıyor, normal ateşte kaynayana kadar duruyor, kaynamaya başlayınca (düdüklü ses çıkarmaya başlıyor) ateşi kısılıyor. 5-6 dakika sonra altı kapatılıyor. Erimesini istemediğimiz için fazla kaynatmıyoruz. Siz kendi düdüklünüzün huyunu bilirsiniz ona göre bir ayarlama da yapabilirsiniz.
Reçeli cam bir kavonoza koyup ağzını kapatmadan soğumasını bekliyoruz ve soğuyunca kapatıp istediğimiz zaman afiyetle yiyoruz.

Sormak istediğiniz bir şey olursa yorum bölümüne veya bloğun sağındaki iletişim kutusundan sorabilirsiniz.

Ben de böyle basit tarifler istiyorum. Paylaşın benimle :)





6 yorum:

  1. Ayva sevmiyorum ama ayva reçeli en sevdiğim reçellerden biri harika görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Madem seviyorsunuz tarifi belki yapmak istersiniz :) 10 dakikanızı alır :)

      Sil
    2. Ben tarifleri anneme veriyorum o yapıyor :) Beni pek mutfağa sokmaz da :D

      Sil
    3. Neyse ki yemesi daha zevkli :)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık evde reçel yerine bal tüketildiği için reçellerle pek aram yok ama çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. En çok sevdiğim reçellerin başında gelir. Sizinki de şahane olmuş elinize sağlık takipteyim.Beklerim :)

    YanıtlaSil