7 May 2015

LİMONLU KURABİYE YAPALIM

Siz de sever misiniz mutfakta ufak hamur işleri, tatlılar yapmayı. Benim hoşuma gidiyor uğraşmak. Abimin de onları yemek çok hoşuna gidiyor :)

O zaman geçtiğimiz hafta yaptığım çok basit ve kıyır kıyır diye tabir ettiğimiz harika bir limonlu kurabiye tarifini sizinle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler:

1 yumurta
1 limon ve rendesi
Yarım su bardağı nişasta
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
Altığı kadar un

Yapılışı:

Un ve  kabartma tozu hariç diğer malzemeleri karıştırıyoruz sonrasında un ile kabartma tozunu ekleyip ele yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğuruyoruz. Limonun suyunu da 7-8 damla damlatırsanız daha güzel kokuyor hem de gerçekten limon tadı geliyor. Yoğun limon sevmiyorsanız sadece rendesini kullanın. Hamuru istediğimiz büyüklükte top şekline getiriyoruz ve avucumuzun içine bastırıyoruz. Daha sonra altı şekilli bir bardak varsa onunla hamura bastırıp şekil veriyoruz. Bardağın altını yağlarsanız daha kolay ayrılır hamurdan. Ben aradım ama altı şekilli bardak bulamadım bir türlü evde :) bende kenarları en azından yuvarlak durmasın diye parmaklarımla hafif dokunuşlar yaptım.150 derecelik fırında 15 dk pişmesi yeterli oluyor. Kurabiye kızarmıyor zaten. Üzerine de paketin dibinde kalan pudra şekerini eledim daha hoş oldu.






Tadı gerçekten çok hafif, kıyır kıyır bir kurabiye. Aynı pastane kurabiyesi gibi. Denemenizi isterim :)  Şimdiden yapacaklara afiyet olsun ..

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım nasıl kurabiye istediiii :) ilerki zamanlarda mutlaka deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  2. Yapan olsa da yesem :) tarifini aldım, belki yapmaya çalışırım.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık çok hoş görünüyorlar cidden :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar. Yeni açılan Moda Blogları Platformuna Blogunuzu eklemek istermisiniz? Eğer eklerseniz site trafiğiniz hızla yükselecek ve takipçi sayınız artacaktır. Blogunuzu aşağıdaki adresten ekleyebilir veya ekli blogları inceleyebilirsiniz. Başarılarınızın devamını dilerim. Saygılar... Modaland - Modalı Hayatlar

    YanıtlaSil