10 Haz 2015

KOLAY PİZZA YAPIMI

Beni tanıyan arkadaşlarım bilir pizzaya bayılırım. Bir ara her öğlen yemeğinde pizza yiyordum. O derece delisiyim. Malum hamur olduğundan bir süredir ara vermiştim :)

Bugün işten erken eve geldim ve canım yine pizza yemek istedi. Ben de hamuruyla uğraşacağıma fırından ekmek hamuru alıp hemencecik kolay bir pizza yaptım, annemle birlikte yedik. Sizinle de paylaşmak istedim ki canınız çekerse elinizin altında bulunsun.

Fırından aldığım iki ekmek hamuruna yarım çay bardağı zeytinyağı-ayçiçek yağı karışımı kattım ve yoğurdum sonrasında altını yağladığım yuvarlak tepsiye ellerimle açarak yerleştirdim. İlk önce hamur toparlanıyor fakat sonra şekli alıyor. Açtığınız hamurun her yerinin yüksekliğini aynı yapmaya çalışın ki zaten kabarıyor çok şekilsiz olmasın.
Açılan hamurun üzerine bir kasede suyla seyrelttiğim ve içerisine kekik kattığım 1 kaşık salça ve 1 tatlı kaşığı ketçabı yaydım. Ketçap yoksa sadece salçada olur.
Üzerine rendelenmiş kaşar hariç diğer malzemeleri serptim.
Ben üzerine;
*Sucuk,
*Yeşil Biber,
*Kırmızı Biber,
*Zeytin,
*Mısır
Kullandım. 200 derecede, önceden ısıtılmış fırında 20 dk. civarı pişirdikten sonra çıkarıp Kaşar rendesini serptim ve 3-5 dakika daha fırına attım.
Pizzamı fırına verirken

NOT; Bizim karşıda haşlanmış mısır satılıyor oradan 1 tlye mısırı alıp kaşarları döktüğüm zaman onları da üzerine yaydım zaten haşlanmış oldukları için. Konserveden daha ucuza geldi :)



Afiyet olsun canlar....


7 yorum:

  1. Pizzanin bol malzemelisi makbul bu da oyle gorunuyor ellerine saglik bize de beklerim bi ara sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Hahahahaaa benim tarifimi çalmış :D Ben her zaman fırından alıyorum hamuru soranlara da kendim yaptım diyorum. Bi de inanıyorlar 5 dk da hamur hazır. Zaten ondan sonra bişey kalmıyor. Malzemeleri koy pişsin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basit ve güzel bir tarif yapılmadan olmaz :)

      Sil
  3. Yazlıkta fırından bazen bizde hamur alıyoruz ama pizza yapmak için değil :( bunu anneme yaptırıcam amaaa ben senin elinden yemek istiyorum yine de ;) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) sözleştiğimiz gibi eylül de yapıcam kendi ellerimle :)

      Sil
  4. allah işte kalbimi biliyor instagramdaki yazınızı görünce hemen sizi takibe aldım
    ilk gözüme hangi yazı geldi evde pizza
    neden çünkü yarın yapmak istiyorum ve tarif arıycaktım mısırı hiç öyle almayı düşünmedim kendime ne diyimki ben :( hatta bugün malzemelerinden bazılarını aldım mısırı uygun fiyatlı göremedm sinir oldum aman koymayıveririrm dedim amaa yarın yapıcam vee mısırımıda alıcam
    çok teşekkürler bu beni koocaman tarif arama derdinden kurtaran güzel yazınız için
    sevgilerimle

    YanıtlaSil