13 Eyl 2015

TOPLANIN! BAŞKA GEZEGENE GİDİYORUZZZ

Tabi ki 25 milyon yıl sonra..

Ama söz veriyorum daha erken olursa, gidilecek gün gelince ilk size haber vereceğim.

Konuya gelecek olursak Nasa geçtiğimiz Temmuz ayında yeni bir gezegen keşfettiğini açıkladı. Tam olarak 23 Temmuzda. İsmi Kepler 452b.

Kepler 452b'nin bu kadar heyecan vermesinden biri kendi Güneşi'nin yaşanabilir bölgesinde yer alması. Bizim Güneş 4,6 milyar yaşında fakat Kepler 452b'nin Güneşi tam 6 milyar yaşında. Yani demek oluyor ki bizim Güneşimizin yaşı, yaşama elverişli bir Dünya oluşturmaya yetiyorsa, Kepler 452b'nin Güneşinin bunu çoktan yapmış olması lazım.

Boyutu bizim Dünyamızla çok benzer fakat az bir farkla daha büyük. Yani yer çekimi daha fazla ama yaşanılabilir seviyedeymiş. Sıcaklığı da ne kadar Dünyamıza benzese de bir miktar daha fazla olduğundan eğer bitkiler varsa tropikal olması gerekir. Hatta yer çekiminden dolayı, hayvan bulunuyorsa eğer mutasyona uğradıkları düşünülüyor.

Kepler 452b Dünyaya benzeyen 4. Güneş dışı gezegen olmasına rağmen boyut olarak Dünya'ya yakın ilk gezegen. Orada 1 yıl tam olarak 385 gün.

Şu an ki olanaklarla oraya gitmemiz milyon yıllar alacak.

(Sesli düşünüyorum
Acaba daha erken olur mu?
Ya İntersteller filmi gerçek olsa. Boşluklardan yararlansak. Gitsek ve hayal bile edemeyeceğimiz medeniyetleri görsek. Beynim yanmadan düşünmeyi bırakıyorum..)


7 yorum:

  1. Biz kendi dünyamızda barış içinde yaşayamıyorken birde yol bulup dünyalar arası savaşı düşünemiyorum. Bence o gezegende bizimkide kaldığı yerden kalsın hiç komşuluk olmasın. Biliyorum bu kadar heyecanla paylaşılmış yazıya belki böyle bir yorum beklemiyordun ama heyecan verici paylaşımın için teşekküler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur mu hiç herkesin düşüncesini merak ediyorum tabiki :) Ama dur savaşı katmayalım belki iyi olur. Ben çok isterim :)

      Sil
  2. Keske gidilse ama bizi almayacakları kesin oraya :)

    YanıtlaSil
  3. Yazıların ne kaaar orjinal senin yazılarını takip etmeyi çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bunları duymak çok gurur verici :)

      Sil
  4. Kıyıda köşede yer varsa beni de alın harbi sıkıcı olmaya başladı burası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük Kampanya! Yorum yazan herkes ilk sıralarda yer alacak :)

      Sil