23 Eki 2015

DÜŞÜNÜYORUM, O HALDE VARIM!

Rene Descartes her şeyden şüphe edebiliriz, hatta şüphe ettiğimizden bile şüphe ederken düşünürüz. Hiç bir zaman düşünmekten vazgeçmiyoruz böylece şüphe etmemiz düşünmemizin kanıtı oluyor diyor. Düşünüyorsam varım, yani düşünmek için var olmam gerek diyerek o meşhur sözünü dile getiriyor: DÜŞÜNÜYORUM, O HALDE VARIM.

İşte bir de buna  karşılık eskilerin bir sözü var ki:DÜŞÜN DÜŞÜN, B*KTUR İŞİN!

Düşünüyorum. Sürekli düşünüyorum. Bir şeyleri, bir yerleri düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum. Zihnimi boş bırakamıyorum. Yapamıyorum. Düşünecek bir şey bulamazsam hayal kuruyorum. Mutlu oluyorum. Çünkü o hayallerde istediğimi yapabilirim. Fakat bazen çok fazla geliyor artık bana bu düşünme işlemi. Yine de beynimin kapatma düğmesi olmadığından istemsiz olarak devam ediyorum.

Otobüste giderken, müzik dinlerken, yolda yürürken, uykuya dalmadan önce ve bazen öyle oluyor ki izlemek için dizi açtığımda bile bir şeyleri düşünebiliyorum veya hayal kurabiliyorum. Diziyi durdurup hayalimi bitirmem gerekiyor tekrar devam edebilmem için.

Aslında bir işe başlamadan, bir şeye kalkışmadan önce ince ayrıntılarını ve sonuçlarını düşünmek çoğu zaman benim yararıma olmuştur.. Fakat keşke bu eylem sadece gerçekten düşünülmesi gereken konular için böyle olsa.

Ben de istiyorum bazen boş boş oturmayı, boş dalıp gitmeyi ama yapamıyorum. Not alabildiklerimi yazıyorum kağıtlara, telefonumun not bölümüne. Ve yazamayacağım yerlerde aklıma gelen düşüncelerim için de üzülüyorum. Ki daha sonra aynı şekilde aklıma gelmeyeceği için. Bir kısmını ara ara burada kullanıyorum düşünüp yazdıklarımın.

Hayal kurmayı çok severim çocukluğumdan beri. Gerçek hayatta yapmak isteyip yapamayacağım ne varsa hepsini orada gerçekleştiriyorum. Gizli güçlerimin olmasından tut da, dünyaca ünlü bir şarkıcı olmaya; futbol müsabakalarında ilk kadın oyuncu olarak Fenerbahçe de oynamaya başladığımdan, dizi karakterlerinin yerini almama kadar devam eden çok geniş bir yelpaze. Bunlara gülen olabilir ama bir o kadar da ''ben de aynı durumdayım'' lafını duyacağıma kesin gözüyle bakıyorum.

Tek ben bu derece düşünen ve hayal kuran biri olamam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder