9 Eki 2015

Fakir mi o ne?

Kış iyice kapıya dayandı. Artık dışarılarda gezemeyince ne yapılıyor, diğer faydalı aktiviteler yerine genelde internete girilip TV'de dizi izleniyor. Ben de haftanın belirli günleri dizi izleyenlerden olduğum için o konuya bir eğilmek isterim. Çoğunlukla yabancı dizi izliyorum; hem boş vaktime göre izleme zamanımı ayarlayabiliyorum, hem de farklı konular bulmak daha kolay diye düşünüyorum. Bu sıralar Türk dizilerine bakıyor musun diye soracak olursanız 2 diziye bakıyorum sadece. Güneşin Kızları ve Kiralık Aşk. Onları da yapacak bir şeyim yoksa erken yatmamak adına izliyorum. Türk dizileri artık kendini tekrar eden bir hal almaya başladı. Bütün diziler köşklerde yalılarda geçiyor, hepsinin çifter çifter hizmetçisi var. Fakir insan yok. O da ne ki. Olan da dibine kadar fakir ama. Arkadaş hiç mi bizim gibi orta halli insan sınıfı yok. Hiç mi 2 şey alıyorlarsa 3. şey için param yok demiyorlar. Ya her şeyi alım güçleri var fütursuzca harcıyorlar ya da ekmek alacak paraları yok. Bir şey daha var ki fakirin de zenginin de bir giydiğini bir daha giymemesi. Biz  abimizin düğünün de aldığımız o abiyeyi, verdiğimiz paranın acısını çıkartana kadar kaç düğün de daha giyebiliriz acaba diye düşünürken, yokluktan evinin kapısına kilit vurmayan kişinin her güne farklı kıyafet giymesi de ayrı bir olay. Eskinin Brezilya dizilerinden ne farkı var bunların. Onların olurdu ya hep çiftliklerde köle dolu evleri.. Ben de o saydıklarımı izliyorum vallahi. Hem de arkalarından atıyorum böyle. Ne yapayım, vakit geçmiyor vakit.

Kitap okumayı çok seven ben son 7-8 aydır bir türlü okumak için başlarına oturamıyorum. Almaktan geri kalmıyorum da bir de okuyabilsem çok iyi olacak aslında. Neyse elbet yeniden istek gelecek, elbet o kitaplar bitecek ve ileride hayalini kurduğum o kocaman kitaplığımın raflarında yer alacaklar.

.

7 yorum:

  1. Çok yerinde bir tespit olmuş :) Benimde tek izlediğim dizi Maral :P Sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
  2. Şu günleri özetleyen çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  3. ben tvde dizi izleyenleri alkişliyorum
    neden derseniz ya o reklam aralarina nasil bir tahammüllük nasil bir sabir gösteriyorsunuz bravo
    tvde izlediğim 1 tane yerli dizi yok arti tvde izlediğim nerdeyse hiçbir program yok
    en son izlediğim dizi muhteşem yüzyıldı son sezon hariç :)
    yabanci dizilere en son sezonunda artık reklamlardan bıkkınlık geldiğinde müptela oldum diyebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu reklam araları konusunda haklısınız gerçekten 2 diziyi aynı anda izleme yeteneği geliştirdi millette :)

      Sil
  4. Merhaba,

    Dizi konusunda bende epey fakirleştim. Dediğiniz gibi sürekli tekrarlanan konular artık bayıyor (özellikle bu osmanlı dizi manyaklığı) ve izlenecek pek birşey de yayınlanmadığı için TV ye alternatifler arıyorum. Bu arada neden orta gelirli hiç yok derseniz- kimse kendisi gibi olanları izlemek istemiyor artık. Ha 80 ve 90 larda vardı ama sanırım onun modası geçti. Ya durumu benden kötü olsun yada hayal ettiğim zenginlikte yaşasın. Yüzeysellik zaten dizboyu, işe yarayan mesajlar da yok. Neyse uzatmamakta fayda var, izlemeyin gitsin :))

    Ben sizi İnstagram'dan takip ediyorum ve buradan da ekledim. Bloguma da beklerim...

    www.gamzenindunyasi74.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  5. Ben de bir nevi yabancı dizi müptelasıyım, eskiden daha fazla izlerdim ancak şimdi biraz kitap okumaya da çalışıyorum. Yıllar önce ayda 3-5 koca kitap bitirdiğim günleri özledim. Umarım sen de bir an evvel istediğin zamanı bulursun. Okumak gibisi yok..

    YanıtlaSil
  6. doğru tespitler yerli diziler tekrardan başka bir şey değil ayrıca uzatmak için saçmalıyorlar
    ben blogunuzu etkinlikten gördüm yazılarınız doyurucu olmuş bende beklerim
    http://sadecenilgun.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil