12 Oca 2016

YOKSA BEN JAPON MUYUM?

Aynada gözlerime bakınca hiç sanmıyorum :) Ben japon kültürünü sevenlerdenim. Bu sevgimi de, en sevdiğim yazar olan J.C. Grange'nin 'Kaiken' adlı kitabındaki japonya betimlemeleriyle biraz daha ileriye taşımış bir insanım.

Uzak doğu öyle ki sanki dünyanın bu tarafı farklı, uzak doğu ise tamamen farklı geliyor gözüme. Dünya ikiye ayrılmış gibi :)

Kültürlerine ve geçmişlerine bağlılıkları, otoriterlikleri, ve belki de sırf içlerinde doğup büyümediğimiz için ölene kadar orada yaşasakta tam olarak öğrenemeyeceğimiz enerjileri bana ilgi çekici geliyor.

Tabiki evimin bir bölümünü Japonya'ya ayırmadım, yok öyle bir şey..

Eskiden dayım uzak doğudan yengeme kimono getirmişti. Seneler geçmesine rağmen gözüm kaldı onda :)

Bir de çubuk tokalara bayılıyorum. Gördüğüm yerde almak istiyorum fakat gerçekten gözüme güzel görünenleri alıyorum. Bunlardan ikisi aşağıdakiler.


Özellikle şeffaf yıldızlı olanı takmaya bayılıyorum :)


Günlük kullanıma da gayet uygun ve çok çaba sarfetmeye gerek kalmıyor. Tabi yapabilene :) Arkadaşıma da hediye olarak almıştım fakat kendisi ne yaptıysa kullanamadı. Sürekli kayıyor ve saçı bozuluyordu. En sonunda el koydum çubuğa :)

Benim gibi sevenler de vardır sanırım  uzakdoğu kültürünü değil mi? Beni yalnız bırakmayın :) Hatta gidip anılar biriktirmiş olanlar varsa dinlemekten keyif alırım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder