27 Şub 2016

EZAN SESİ DEĞİLMİŞ

Hep anlatılır ya Neil Armstrong ayda bir ses duymuş ve bu ezan sesiymiş o yüzden yeryüzüne döndüğünde Müslümanlığa geçmiş. Bunu duymayan kişi sayısının çok az olduğunu söyleyebilirim. Zira konu Müslümanlık ve Türk mevzusu olunca herkesin anlatacağı şeyler mutlaka oluyor. Başta da hurafeler. Fakat kötü bir haberim var arkadaşlar. Neil Armstrong’dan 2 ay önce gerçekleşen ayın karanlık bölgesindeki o gizemli seslerin; Nasa, 46 yıl sonra ezan sesi olmadığını açıkladı. Tabi böyle söylemedi ama açıklamadan biz anladık :)

Ay’a giden astronotlar ayın karanlık yüzeyine geçiş yaptıklarında (Bu arada ayın kendi etrafında ve dünyanın etrafında aynı hızla dönmesinden dolayı biz kendisinin hep tek yüzünü görüyoruz. Yani karanlık tarafında ne var bilinmiyor.Coğrafya dersinden kalan bilgiler) Dünya ile bağlantıları kopmuş ve bazı garip sesler duymuşlar. Aslında NASA onları ve o garip sesi duyabiliyormuş. Astronotlar kendi aralarında bu sesi NASA ya bildirip bildirmeme konusunda anlaşamamaları bile o an NASA tarafından aslında dinleniyormuş. Islık sesine benzer bir vınlama diye tabir ediliyor.



İŞTE ASTRONOTLARIN KONUŞMALARI
Bu durum üzerine astronotlar arasında şöyle bir konuşma geçmiş:
- Bunu duydunuz mu?
Şu ıslık gibi sesi?
- Vuuuuu!
- Uzaydan geliyor gibi
- Tuhaf olduğu kesin
- İnanılmaz. Bunu bildirmemiz gerekir mi?
- Bilmiyorum. Bir düşünelim

Neden durdular da 46 yıl sonra bunu açıklama gereği duydular bilmiyorum ama Ezan sesi değilmiş arkadaşlar. Herkes birbirine anlatsın. Uzmanlar Mekik modülü ile Ay modülü arasındaki radyo dalgalarından kaynaklanmış bir ses olabileceğini söylüyor; fakat sadece söylüyor. İspatlanmış bir şey yok yani. O zaman hala hikayemizi anlatabilir miyiz ki :/

5 yorum:

  1. 46 yıl sonra açıklamaları ilginç olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Ilginç bir bilgi. Nasanin her açiklamasina da inanmamak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence ellerinde ne bilgiler var da açıklamıyorlar :/

      Sil
  3. Burada anlattığınız olayı daha önce duymamıştım ama şunu biliyorum ki insanların konuştukları yani insan sesleri kaybolmuyormuş uzaya kadar gidiyormuş diye biliyorum hatta bilim adamları Peygamber Efendimizin sesini halen arıyorlarmış. Ama ne kadar aslı var tam olarak bilmiyorum. Bir makalede okumuştum bir iki yıl önce.

    YanıtlaSil