22 Mar 2016

YUFKALI KADAYIF TATLISI

Merhaba benim gibi tatlı düşkünleri :)

İş yerindeki abla her hafta bir kere, marketten aldığı hazır kadayıflı yufka tatlısını şerbetlendirip yemekte ikram ediyor. Tabi ki ben tatlıyı çok sevdiğimden bana verilenle yetinmeyip daha fazla yiyorum. ( En sonunda markete gidince sana da alacağım dedi  ama ne gerek var ben evde yaparım deyip(tabiî ki içimden) Pazar günü giriştim bu işe.

Öncelikle Malzemeler:
10 adet baklavalık yufka.(Normal yufkayla da oluyor. Bim’den aldım ben, çoğu kaldı börek olacak onlar :) )
Yarım kilo kadayıf
125 gr tereyağı
Ufalanmış ceviz (isteğe göre bu. Ama tatlıda bence bulunmalı)

Şerbeti için:
3 su bardağı su
2,5 su bardağı şeker
2,3 damla limon suyu

Öncelikle şerbeti yapıyoruz tabiî ki. Karışımı 6-7 dakika kaynattıktan sonra limon suyunu damlatıp 3-4 dakika daha kaynatıyoruz.(Ben yufka ve kadayıf olunca biraz fazla yaptım o yüzden bu şerbet yetmedi sizin de gözünüze az gelirse biraz daha kaynatırsınız hemen. tatlı dediğin şerbetli olur).

2. aşamada kadayıflarımızı didikleyelim (açalım), erittiğimiz tereyağını üzerine gezdirip karıştıralım. Sonra baklavalık yufkamızı 2 adet üst üste koyalım (ki incecik olmasın) yarısından biraz fazla olacak şekilde kadayıfı yayalım. Üzerine de cevizi dökelim. Kadayıflı kısımdan başlayarak rulo yapalım. Sonuna sermediğimiz kısım bir iki kat çevre oluşturacak tatlıyı tutacak. Sonra rulodan 1,5 santimlik kesikler yapalım ve yan olarak tepsimize dizelim.

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımızda kızarana kadar pişirelim. Bizimkiler biraz çıtırdamalı seviyorlar, keşke az daha tutsaymışım fırında :)


Çıkarıp ilk sıcaklığı gidince soğuk şerbetimizi üzerine gezdirelim. Sonrası şerbeti çekmesine kalmış. Tabiki yemeden dayanabilirseniz.


Aşamalarını çekemediğim için üzgünüm sonradan geldi aklım başıma.


Yapanların da şimdiden ellerine sağlık...


17 yorum:

  1. Hep aklımdaydı görüyordum,deneyeceğim bende en kısa sürede aldım tarifi ellerinize sağlık güzel görünüyor :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  2. Ben çok severim bu tatlıyı çıtır çıtır olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten sevilmeyecek gibi değil :)

      Sil
  3. çenem iyileşsin acilen yapilicaklarda canım,
    afiyetler olsun, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Leziz görünüyor, bol cevizli tatlıları çok severim.
    Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür tatlılara ben hep cevizi yakıştırıyorum. Antep fıstığından daha lezzetli geliyor bana :)

      Sil
  5. Malzemelere bakılırsa çok uğraştırıcı da durmuyor. Ben de yapıcam mutlaka. Bir tatlısever olarak bayıldım :)

    YanıtlaSil
  6. Tatlı harika görünüyor. Blogunuzu takibe aldım bloguma da beklerim

    YanıtlaSil
  7. Tatlıya asla hayır demem, diyemem. Bu da benim hep aklımda yapamadim bi ama:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda yaparsınız. Gerçekten çok güzel çünkü :)

      Sil
  8. ellerinize saglık muhteşem görünüyor resmen dene beni diye kulagıma fısıldıyor

    YanıtlaSil
  9. Hic denemedigim bir tatli, tadini merak ettim :) Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba sevgili arkadaşımın (yelizinkesifleri) blog keşifleri yazısından keşfettim bloğunuzu. Bu tatlıyı milföyle de denemenizi öneririm. Enfes oluyor :)

    YanıtlaSil