8 Nis 2016

PİLATES İLE TANIŞ

Madem yaz geliyor ve bu çoğu kişi için 'uyanış' olarak nitelendiriliyor, ben de 'uyanış' kısmına bilgili bir arkadaştan destek almak istedim. Kendisinin yazısıyla baş başa bırakıyorum sizi.

Keyifli Okumalar...

                                                 *********************************

Pilates denildiğinde akla ilk gelen şeyler nefes, egzersiz, top vs.dir. Benim de aklıma gelen şeyler sizinkilerden farklı değildi ancak pilates'in anlamını bu kelimelerle kısıtlamak haksızlık olur diye düşünüyorum. Özellikle bu egzersiz sisteminin yaratıcısı olan beyaz saçlı, fit adamı anımsamamak mümkün değil.

Evet; Kendisi Joseph Pilates' tir. Soyadı, ölümünden sonra öğrencileri tarafından bu egzersiz sisteminin adı haline getirilmiştir. Tarihi detaylarla sizi sıkmak istemiyorum. Bu yüzden kısaca Joseph bir çok spor dalı ile ilgilenmiş ve sporcu bir ailede yetişmiştir. Bazı hastalıklarına çare olacağını düşündüğünden bu egzersiz sistemini ortaya koymuştur. ve adına "Kontroloji" demiştir. Bu kelime çok önemli.

Esasında pilates'in tüm büyüsü tam olarak burada bu kelime ile başlıyor.

"Kontroloji"

Pilates'in büyüsü diyorum çünkü pilates ile tanıştıktan sonra eğer onu ihmal etmez sık ve düzenli bir şekilde uygularsanız büyüsüne kapılmamanız mümkün değil.  Joseph'inde düşündüğü gibi kontrol yeteneğinizin artması, dolayısıyla; dengemizin muazzam şekilde gelişmesi ile zaman içerisinde vücut formumuz da değişecek, ve işte tam da o noktada Pilates'e artık ufak ufak aşık olmaya başlayacaksınız. Sadece kontrol ve denge gelişimi değil elbette.



Yanında birçok olumlu özellik yükleyecek bedenimize. Bunlardan biri sağlıklı nefes alma yeteneği,
Diğeri; Güzel ve ''hak edilmiş'' bir özgüven. Bir diğeri stresten arınmış bir ruh, upuzun ve dimdik bir postür.
ve bunun gibi bilinen-bilinmeyen, kanıtlanan-kanıtlanmamış olan daha bir çok etki. İçinizde neymiş bu pilates bir deneyelim dedirtecek ufacık bir merak uyandırabileceksem ne mutlu bana.

Pilates ile sizi küçük bir tanıştırma tadında olan bu yazıdan sonra sağlıklı yaşama dair daha spesifik konuların ele alınacağı diğer yazılarımızda görüşmeyi dilerim.

Tüm sorularınızı bana yorumlarınızla ve ya instagram hesabımdan (@pilatesgul) ulaşarak sorabilirsiniz.

Pilates Eğitmeni
Gül ASLAN



9 yorum:

  1. Aslında tam ihtiyacım olan şey şuan pilates ancak zamanım yok seneye rahatlarsam yapmak istiyorum güzel yazı için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bilgilendirici yaziniz için tesekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Hiç deneyemedim eskiden yeni çıkan her şeyi denemeyi isterdim şimdi yorgunluktan sadece uyumayı istiyorum

    YanıtlaSil
  4. Yapmayı çok istiyorum havalarda güzel ben bir düşüneyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bu güzel havalarda bir düşünmeliyiz :)

      Sil
  5. blog keşif etkinliğinden geliyorum seni takipteyim canım bana da beklerim :) sevgiler
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil