10 May 2016

GÜL SUYUNUN FAYDALARI


Herkes gül suyu faydalı der fakat faydası nedir diye sorsak genelde aynı cevabı alırız ‘ Gözenekleri sıkılaştırır.'

Elbette gül suyunun çok güzel bir etkisidir bu; fakat daha bir çok faydası var ki onları da konuşmak isterim. İçerisinde A, B3, C ve D vitaminleri içeriyor. Gül kokusunu sevmeyenler olabilir. Bana da biraz baskın geliyor açıkçası. Normalde de gül ve lavanta kokularından hoşlanmam. Fakat cilt için faydalıysa ister istemez katlanılıyor :)

Öncelikle saf gül suyu bazı ciltlerde alerji yapabiliyor fakat bu nadir bir durum.  Gül suyu bütün cilt tiplerinde kullanılabilen harika bir ürün. Saf olanı bulmak biraz zor olabilir zira, saf diye satıyorlar fakat içinde karışım olabiliyor.

Gül suyu;

*Yukarıda da bahsedildiği gibi gözenek sıkılaştırma özelliği en çok bilinen maddesi.

*Cildi temizleme konusunda çok başarılı. Makyaj temizleyicisi olarak kullananlar var.

*Düzenli kullanımda ince kırışıklıklara da iyi geldiği birçok kişi tarafından doğrulanıyor.

*Göz çevresi morlukları ve şişlikleri için de doğal bir yöntem(Bu yönünü bilen kişi çok az.).

*Sabah akşam tonik gibi kullandığınız gül suyu ciltteki sivilceleri kurutuyor; fakat yağlı cilt biraz problemli olabildiğinden eğer sivilceleri çoğaltırsa pudra ile karıştırıp yüz maskesi olarak kullanabilirsiniz. Bu yüzden kuru ciltler üzerine nemlendiricilerini sürsün mutlaka.

*Antiseptik özelliği vardır. Cilt kızarıklıklarına, mantar, egzama gibi durumlar için de kullanılabilir.

*Benim de yaptığım gibi yaz aylarında buz olarak dondurup yüzünüzü bununla temizleyip buzu gezdirebilirsiniz. Kan akışını hızlandırarak doğal bir canlılık ve parlaklık kazanırsınız.

*Gül suyu saçlara da kullanılıyor ve çabuk uzamasında yardımcı oluyor. Bunu da deriyi uyararak kan akışını hızlandırmasıyla yapıyor. Doğal olarak saç daha parlak ve canlı oluyor. Banyodan çıkmadan önce son durulama suyuna gül suyu ekleyip dökebilirsiniz. İçerisine farklı etkili bitkiler koyup kullananlarda var. Fakat o zaman bekletip saçları durulamanızı öneririm.

*En çok sorulan sorulardan: Gül suyu içilir mi? Doğalsa neden olmasın. Kendiniz yaptığınız ya da mutlaka güvenilir bir yerden aldığınız saf gül suyu olmalı. Benim şu an elimde Norm Bitkiselden elde ettiğim saf gül suyum var. Ve yemeklere de konuyor. Fakat ben genelde cildim için kullanıyorum.Sadece bir kere güllaç yaptığımda üzerine dökmüştüm.



Nasıl ki her ürün her cilt için aynı etkiyi yaratmıyorsa, yukarıdaki bilgilerde de herkeste faydalı olacak koşulu bulunmuyor. Fakat bahsedilen doğal gül suyu olunca çoğu kişinin memnun kaldığı ve kullandığını, kimyasallara göre çok daha faydalı olduğunu göz ardı etmemek lazım.

Sevgiyle Kalın…


16 yorum:

  1. Göz altı torbalarına iyi mi geliyormuş. Aman Allahım hemen almalıyım:)))

    YanıtlaSil
  2. Gül suyu türk mutfağında asırlardır kullanılan bir lezzet. Lokumların şahıdır güllü lokum. Ve tabiki güllüaş yani güllaç. Ve diğer tatlılarda kokusuyla sunumun vazgeçilmezidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya baskın olursa diye kullanmaktan korksam da, güllü lokum en sevdiklerimdendir :)

      Sil
  3. Cok faydali olmus ellerine saglik canim ben sadece tonik olarak kullaniyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) ben de bu saydiklarim içinden tonik olarak kullanıyorum

      Sil
  4. Vallahi ben gül suyunun kokusunu da çok seviyorum. Cilt bakımımın vazgeçilmezi diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğun kokulular beni biraz tıkıyor ama genel olarak ben de severim gül kokusunu :)

      Sil
  5. gül suyu çok güzel saf bir şey aslında umarım elimdeki ürünleri bitirince tekrar gül suyuna dönerim yazınız çok güzel olmuş ve faydalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenilmesine sevindim :)

      Sil
  6. Doğal gül suyunu bende severek kullanıyorum.Onun bıraktığı yumuşak etki başka hiçbir üründe yok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokusundan hoşlanmayanlar var fakat faydalarından ve o güzel yumuşak etkisinden dolayı kullanılır :)

      Sil
  7. Cilt bakımında gül suyu her zaman favorim.Gül suyu uyguladıktan sonra meydana gelen o ferahlatıcı etki de yanında bonusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. Ferahlık veriyor gerçekten ve yüzü de nemlendiriyor. Gerçi cilt tipine göre bu etkisi biraz değişebilir ama :)

      Sil