23 Oca 2018

OKONOMİYAKİ (FİT-DİYET VERSİYON)

Okonomiyaki Japon yemek sanatında yer alan ve onların da bazı yerlerinde farklı yapıldığından 'bu yöreye ait' kavgasının yaşandığı bir tür yemek. Aslında bunu ana yemek olarak değil de ara yemek gibi kullanıyorlarmış. Ben ise kahvaltıda yemek için kullanıyorum :)

Okonomiyaki Japonya'da farklı kesimlerde, içerisine farklı malzemeler katılarak yapılan bir tür Japon pizzası. Aslında pizzadan çok bizim mücvere benziyor. Su, un ve yumurta içerisinde diğer malzemelerin katılmasıyla yapılan bir tür bulamaç. Bu isme takılıp ön yargılı olmayın kendinize göre ayarlayabileceğiniz malzemeler ile bence damak tadınıza uygun, çok lezzetli bir şey ortaya çıkarabilirsiniz.

Okonomiyaki kafana-keyfine göre gibi bir anlama geliyormuş. O yüzden siz de ne seviyorsanız içerisine katabilirsiniz. Japonya'da un, su, yumurta bulamacına karides gibi değişik etler de giriyor. Bir de bu yemeğin sosu oluyormuş onunla tüketiliyormuş. Sosu yoksa batı etkisinde olan yerler ketçap ve özellikle mayonez kullanıyormuş. Yani yukarıda da dediğim gibi ne koymak isterseniz onu koyun.


Benim kahvaltı için yaptığım tarifi anlatmak istiyorum.

*3 yaprak beyaz lahana
*3 adet mantar
*1 tane kırmızı biber
*Biraz dereotu
*1 yemek kaşığı tam buğday unu. (Kaşık tepeleme dolu olmayacak, silme olabilir.. İstemeyen hiç un koymasın)
*Karabiber
*Tuz
*Kimyon



Hepsini bir kapta karıştırdım. 1 kaşık zeytinyağı koyduğum yapışmaz teflon tavama yaydım ve üzerine kapak kapattım. Kısık ateşte 7-8 dakika pişirip diğer tarafını çevirdim. Buradaki pişirme süresi biraz da içerisindeki malzemenin pişme süresiyle alakalı. O yüzden ara ara kontrol ederseniz iyi olur.



Bazen bir taneyi bitiremiyorum bile ve aşırı tok tutuyor. Ortalama bu tarif 265 kalori civarında. Kahvaltı için hem besleyici, hem lezzetli, hem de düşük kalorili.

Farklı versiyonlar için içerisine kaşar gibi peynirler koyabilirsiniz.Kurumuş domates ekleyebilirsiniz. İyice sebze ağırlıklı olsun öğle veya akşam tüketeyim derseniz; pırasa, ıspanak ekleyebilirsiniz.

Malzemeler çok birlikte durmuyorsa, omlet gibi tek parça olması zor olabilir. Siz içerisine su ve un ekleyebilirsiniz. Benim yaptığım malzemelerle fotoğrafta görüldüğü gibi tek parça olarak durdu ve de güzelce pişti.

Eğer yaparsanız şimdiden afiyet olsun.

Farklı versiyonlarını yapan olursa malzeme listesini öğrenmek isterim :)


Sağlıkla kalın..

18 yorum:

  1. güzel bir yemeğe benziyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Abuuuv :D Ben yiyemem herhalde

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel gözüküyor.
    Benim gibi bir sebze delisi için güzel bir alternatif. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) İstediğin malzemelerle daha da güzelleştirebilirsin :)

      Sil
  4. Bir kere denemiştim ben de. Daha çok peynir, biber türevlerini kullanmıştım. Mantarlı da deneyebilirmişim :)

    YanıtlaSil
  5. Yumurtanın içine çilek koyup pişirmiş birine "O yüzden siz de ne seviyorsanız içerisine katabilirsiniz." dersen neler koyar düşündün mü? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Malzeme listenizi öğrenmek isterim'' dedim ama karşıma yumurta içerisinde çilek çıkacağını hiç düşünemedim :) Bu konuya da bir bakıp, bir yardımcı olacağım..

      Sil
  6. senin bu yazılar çok faydalı yaaa, hep böyle şeyler yaz bizeeee :)

    YanıtlaSil
  7. Aaaa çok güzel bir tarifmiş bu, çocuklar da sever :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki biraz daha içerisine peynir türevi koyulursa severek yerler diye düşünüyorum :)

      Sil
  8. Beautiful post! ♥ I love your blog!
    Following you! Follow back?

    https://colourfulmadness.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten leziz gözüküyor. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. İlginç bir tarif mutlaka denemek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçerisine de kendi istediğin malzemeleri koyarsan bence çok seversin :)

      Sil